Biuletyn Informacji Publicznej
Ładuję
 
Statystyka
Ilość odwiedzin: 403169
Aktualizacja: 25-04-2024
Dział Finansowo-Księgowy DKF

DZIAŁ FINANSOWO – KSIĘGOWY ( DKF )

 Do podstawowych zadań Działu Finansowo - Księgowego w szczególności należy :

  1. Współpraca z odpowiednimi komórkami organizacyjnymi PUP w planowaniu środków finansowych : budżetu jednostki , FP, PFRON, funduszy unijnych oraz zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.
  2. Rozliczanie i ewidencjonowanie operacji finansowych budżetu, FP, funduszy unijnych oraz innych funduszy będących w dyspozycji PUP.
  3. Przestrzeganie dyscypliny budżetowej i kontrola wydatków będących w dyspozycji PUP zgodnie z rocznym planem finansowym.
  4. Kontrola zobowiązań wynikających z realizacji operacji gospodarczych i dokumentów dotyczących zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym.
  5. Kontrola kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
  6. Kontrola formalno-rachunkowa operacji gospodarczych, a także pod kątem wydatków strukturalnych.
  7. Obsługa kasowa PUP i sporządzanie wymaganych dokumentów w tym zakresie.
  8. Obsługa programu bankowego - dokonywanie przelewów na rzecz uprawnionych i kontrahentów .
  9. Dokonywanie płatności związanych z gospodarowaniem środkami budżetowymi, FP, pochodzącymi z budżetu Europejskiego Funduszu Społecznego i innych wg potrzeb.
  10. Uzgadnianie poniesionych wydatków z właściwymi merytorycznie komórkami organizacyjnymi, dokonywanie okresowych analiz stanu środków oraz analizowanie celowości wydatków.
  11. Terminowe i rzetelne sporządzanie sprawozdawczości finansowej PUP.
  12. Opracowywanie materiałów rozliczeniowych na potrzeby kierownictwa PUP, organów zatrudnienia i Powiatowej Rady Rynku Pracy.
  13. Sporządzanie list wypłat wszystkich należności pracowniczych wynikających ze stosunku pracy oraz z tytułu umów cywilno – prawnych.
  14. Dokonywanie rozliczeń z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych pracowników oraz zatrudnionych w ramach umów cywilno – prawnych.
  15. Dokonywanie zbiorczych rozliczeń z Urzędem Skarbowym w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych oraz sporządzanie indywidualnych informacji podatkowych dla pracowników i zatrudnionych w ramach umów cywilno – prawnych.
  16. Windykacja nienależnie pobranych świadczeń, w szczególności egzekwowanie należnościz orzeczeń sądowych i tytułów egzekucyjnych dotyczących wypłaconych nienależnie świadczeń, wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie windykacji.
  17. Obsługa finansowa programów realizowanych ze środków FP i Europejskiego Funduszu Społecznego.
  18. Obsługa finansowa budżetu PUP oraz z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.
  19. Obsługa finansowa programu JUNIOR w ramach środków PFRON.
  20. Przygotowanie i ewidencjonowanie dokumentów księgowych stanowiących podstawę dokonywanie wydatków przez PCPR w Lubaniu w ramach środków przeznaczonych przez Radę Powiatu na rehabilitację zawodową osób niepełnosprawnych - ze środków PFRON.
  21. Prowadzenie ewidencji księgowej majątku trwałego, wartości niematerialnych i prawnych oraz rozliczanie inwentaryzacji składników majątkowych i finansowych PUP w księgach rachunkowych.
  22. Prowadzenie inwentaryzacji pozostałych aktywów drogą porównania danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami oraz w drodze potwierdzenia sald.
  23. Dokonywanie rozliczeń z ZUS z tytułu naliczonych składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne od świadczeń naliczanych osobom bezrobotnym oraz składek zdrowotnych dla bezrobotnych nie posiadających prawa do zasiłku dla bezrobotnych.
  24. Dokonywanie rozliczeń z urzędem skarbowym z tytułu naliczonych podatków od świadczeń wypłacanych osobom bezrobotnym.
  25. Sporządzanie list wypłat dla osób uprawnionych do pobierania zwrotu kosztów dojazdu, opieki nad dzieckiem lub osoba zależną.
  26. Prowadzenie spraw i dokumentacji związanych z dokonywaniem korekt :

1) w dokumentach zgłoszeniowych i wyrejestrowujących z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych za osoby bezrobotne;

2) w deklaracjach i dokumentach rozliczeniowych w uzgodnieniu z samodzielnym stanowiskiem do spraw informatyki i statystyki .

27. Prowadzenie przy wykorzystaniu systemu informatycznego:

1) dziennika;

2) kont księgi głównej;

3) kont ksiąg pomocniczych;

4) zestawień obrotów i sald.

28. Otwieranie i zamykanie ksiąg rachunkowych.

29. Opracowywanie obowiązującej sprawozdawczości statystycznej, analiz i informacji  z zakresu działania działu.

30. Współdziałanie z bankiem i innymi instytucjami uprawnionymi w zakresie dokonywania przelewów i wypłat na rzecz osób uprawnionych.

29. Archiwizowanie dokumentacji działu.

Opublikowal: Andrzej Butkiewicz
Data publikacji: 04-07-2014
Data modyfikacji: 04-07-2014
Ilość wyświetleń: 2251
Historia zmian
PDF
DRUKUJ
POWRÓT
ZGŁOŚ
NIEŚCISŁOŚĆ