Dział Finansowo-Księgowy DKF
DZIAŁ FINANSOWO – KSIĘGOWY ( DKF )
Do podstawowych zadań Działu Finansowo - Księgowego w szczególności należy :
- Współpraca z odpowiednimi komórkami organizacyjnymi PUP w planowaniu środków finansowych : budżetu jednostki , FP, PFRON, funduszy unijnych oraz zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.
- Rozliczanie i ewidencjonowanie operacji finansowych budżetu, FP, funduszy unijnych oraz innych funduszy będących w dyspozycji PUP.
- Przestrzeganie dyscypliny budżetowej i kontrola wydatków będących w dyspozycji PUP zgodnie z rocznym planem finansowym.
- Kontrola zobowiązań wynikających z realizacji operacji gospodarczych i dokumentów dotyczących zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym.
- Kontrola kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
- Kontrola formalno-rachunkowa operacji gospodarczych, a także pod kątem wydatków strukturalnych.
- Obsługa kasowa PUP i sporządzanie wymaganych dokumentów w tym zakresie.
- Obsługa programu bankowego - dokonywanie przelewów na rzecz uprawnionych i kontrahentów .
- Dokonywanie płatności związanych z gospodarowaniem środkami budżetowymi, FP, pochodzącymi z budżetu Europejskiego Funduszu Społecznego i innych wg potrzeb.
- Uzgadnianie poniesionych wydatków z właściwymi merytorycznie komórkami organizacyjnymi, dokonywanie okresowych analiz stanu środków oraz analizowanie celowości wydatków.
- Terminowe i rzetelne sporządzanie sprawozdawczości finansowej PUP.
- Opracowywanie materiałów rozliczeniowych na potrzeby kierownictwa PUP, organów zatrudnienia i Powiatowej Rady Rynku Pracy.
- Sporządzanie list wypłat wszystkich należności pracowniczych wynikających ze stosunku pracy oraz z tytułu umów cywilno – prawnych.
- Dokonywanie rozliczeń z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych pracowników oraz zatrudnionych w ramach umów cywilno – prawnych.
- Dokonywanie zbiorczych rozliczeń z Urzędem Skarbowym w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych oraz sporządzanie indywidualnych informacji podatkowych dla pracowników i zatrudnionych w ramach umów cywilno – prawnych.
- Windykacja nienależnie pobranych świadczeń, w szczególności egzekwowanie należnościz orzeczeń sądowych i tytułów egzekucyjnych dotyczących wypłaconych nienależnie świadczeń, wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie windykacji.
- Obsługa finansowa programów realizowanych ze środków FP i Europejskiego Funduszu Społecznego.
- Obsługa finansowa budżetu PUP oraz z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.
- Obsługa finansowa programu JUNIOR w ramach środków PFRON.
- Przygotowanie i ewidencjonowanie dokumentów księgowych stanowiących podstawę dokonywanie wydatków przez PCPR w Lubaniu w ramach środków przeznaczonych przez Radę Powiatu na rehabilitację zawodową osób niepełnosprawnych - ze środków PFRON.
- Prowadzenie ewidencji księgowej majątku trwałego, wartości niematerialnych i prawnych oraz rozliczanie inwentaryzacji składników majątkowych i finansowych PUP w księgach rachunkowych.
- Prowadzenie inwentaryzacji pozostałych aktywów drogą porównania danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami oraz w drodze potwierdzenia sald.
- Dokonywanie rozliczeń z ZUS z tytułu naliczonych składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne od świadczeń naliczanych osobom bezrobotnym oraz składek zdrowotnych dla bezrobotnych nie posiadających prawa do zasiłku dla bezrobotnych.
- Dokonywanie rozliczeń z urzędem skarbowym z tytułu naliczonych podatków od świadczeń wypłacanych osobom bezrobotnym.
- Sporządzanie list wypłat dla osób uprawnionych do pobierania zwrotu kosztów dojazdu, opieki nad dzieckiem lub osoba zależną.
- Prowadzenie spraw i dokumentacji związanych z dokonywaniem korekt :
1) w dokumentach zgłoszeniowych i wyrejestrowujących z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych za osoby bezrobotne;
2) w deklaracjach i dokumentach rozliczeniowych w uzgodnieniu z samodzielnym stanowiskiem do spraw informatyki i statystyki .
27. Prowadzenie przy wykorzystaniu systemu informatycznego:
1) dziennika;
2) kont księgi głównej;
3) kont ksiąg pomocniczych;
4) zestawień obrotów i sald.
28. Otwieranie i zamykanie ksiąg rachunkowych.
29. Opracowywanie obowiązującej sprawozdawczości statystycznej, analiz i informacji z zakresu działania działu.
30. Współdziałanie z bankiem i innymi instytucjami uprawnionymi w zakresie dokonywania przelewów i wypłat na rzecz osób uprawnionych.
29. Archiwizowanie dokumentacji działu.
Opublikowal:
Andrzej ButkiewiczData publikacji:
04-07-2014Data modyfikacji:
04-07-2014Ilość wyświetleń:
2456Historia zmian
CZYTAJ
POPRZEDNIĄ
CZYTAJ
NASTĘPNĄ
PDF
DRUKUJ
POWRÓT
ZGŁOŚ
NIEŚCISŁOŚĆ