Biuletyn Informacji Publicznej
Ładuję
 
Statystyka
Ilość odwiedzin: 403121
Aktualizacja: 25-04-2024
Zastępca Dyrektora Urzędu

Do zakresu zadań i kompetencji Zastępcy Dyrektora należy w szczególności :


  1. organizowanie pracy i nadzór nad działalnością podległych komórek organizacyjnych;
  2. nadzór nad realizacją zadań z zakresu rejestracji osób bezrobotnych i poszukujących pracy   oraz prowadzenia ewidencji i przyznawania świadczeń;
  3. nadzór nad realizacją zadań wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego państw;
  4. nadzór i koordynacja procedur udostępniania informacji o osobach zarejestrowanych  w zakresie niezbędnym do realizacji zadań określonych w ustawie innym instytucjom rynku pracy lub uprawnionym podmiotom;
  5. nadzór nad zapewnieniem prawidłowych warunków realizacji standardów usług rynku pracy;
  6. nadzór i koordynacja zadań w zakresie inicjowania i realizowania przedsięwzięć mających  na celu rozwiązanie lub złagodzenie problemów związanych z planowanymi zwolnieniami grup pracowników z przyczyn dotyczących zakładu pracy;
  7. nadzór i koordynacja współpracy z gminami w zakresie upowszechniania ofert pracy, informacji o usługach i instrumentach rynku pracy stosowanych wobec bezrobotnych i innych osób uprawnionych;
  8. współpraca z pracodawcami, organizacjami pozarządowymi, gminami w celu organizacji giełd i targów pracy ;
  9. nadzór nad realizacją zadań dotyczących zatrudniania i powierzenia innej pracy zarobkowej cudzoziemcom;
  10. 10)  nadzór nad realizacją zadań wynikających z prawa swobodnego przepływu pracowników między państwami w ramach sieci EURES ( Europejskich Służb zatrudnienia );
  11. nadzór nad realizowanymi przez podległe komórki zadaniami związanymi z poradnictwem zawodowym, nauką aktywnego  poszukiwania pracy, informacją zawodową    skierowanych do      osób bezrobotnych i poszukujących pracy;
  12. planowanie działań w obszarze przekwalifikowania i doskonalenia zawodowego  osób bezrobotnych  i poszukujących pracy w oparciu o potrzeby rynku pracy;
  13. nadzór nad opracowywaniem planu szkoleń oraz  przeprowadzaniem prawidłowych procedur   związanych z realizacją  zamówień publicznych przy organizacji szkoleń dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy;
  14. nadzór nad prawidłowym wydawaniem decyzji administracyjnych oraz postanowień, przebiegiem procedury odwoławczej w odniesieniu do wszystkich komórek organizacyjnych;
  15. nadzorowanie i dokonywanie okresowej oceny kwalifikacyjnej pracowników;
  16. opracowywanie sprawozdań i informacji z działalności podległych komórek organizacyjnych;
  17. przyjmowanie interesantów w sprawach skarg i wniosków.           
Opublikowal: Andrzej Butkiewicz
Data publikacji: 07-02-2013
Data modyfikacji: 07-02-2013
Ilość wyświetleń: 2160
Historia zmian
PDF
DRUKUJ
POWRÓT
ZGŁOŚ
NIEŚCISŁOŚĆ