Zastępca Dyrektora Urzędu
Do zakresu zadań i kompetencji Zastępcy Dyrektora należy w szczególności :
- organizowanie pracy i nadzór nad działalnością podległych komórek organizacyjnych;
- nadzór nad realizacją zadań z zakresu rejestracji osób bezrobotnych i poszukujących pracy oraz prowadzenia ewidencji i przyznawania świadczeń;
- nadzór nad realizacją zadań wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego państw;
- nadzór i koordynacja procedur udostępniania informacji o osobach zarejestrowanych w zakresie niezbędnym do realizacji zadań określonych w ustawie innym instytucjom rynku pracy lub uprawnionym podmiotom;
- nadzór nad zapewnieniem prawidłowych warunków realizacji standardów usług rynku pracy;
- nadzór i koordynacja zadań w zakresie inicjowania i realizowania przedsięwzięć mających na celu rozwiązanie lub złagodzenie problemów związanych z planowanymi zwolnieniami grup pracowników z przyczyn dotyczących zakładu pracy;
- nadzór i koordynacja współpracy z gminami w zakresie upowszechniania ofert pracy, informacji o usługach i instrumentach rynku pracy stosowanych wobec bezrobotnych i innych osób uprawnionych;
- współpraca z pracodawcami, organizacjami pozarządowymi, gminami w celu organizacji giełd i targów pracy ;
- nadzór nad realizacją zadań dotyczących zatrudniania i powierzenia innej pracy zarobkowej cudzoziemcom;
- 10) nadzór nad realizacją zadań wynikających z prawa swobodnego przepływu pracowników między państwami w ramach sieci EURES ( Europejskich Służb zatrudnienia );
- nadzór nad realizowanymi przez podległe komórki zadaniami związanymi z poradnictwem zawodowym, nauką aktywnego poszukiwania pracy, informacją zawodową skierowanych do osób bezrobotnych i poszukujących pracy;
- planowanie działań w obszarze przekwalifikowania i doskonalenia zawodowego osób bezrobotnych i poszukujących pracy w oparciu o potrzeby rynku pracy;
- nadzór nad opracowywaniem planu szkoleń oraz przeprowadzaniem prawidłowych procedur związanych z realizacją zamówień publicznych przy organizacji szkoleń dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy;
- nadzór nad prawidłowym wydawaniem decyzji administracyjnych oraz postanowień, przebiegiem procedury odwoławczej w odniesieniu do wszystkich komórek organizacyjnych;
- nadzorowanie i dokonywanie okresowej oceny kwalifikacyjnej pracowników;
- opracowywanie sprawozdań i informacji z działalności podległych komórek organizacyjnych;
- przyjmowanie interesantów w sprawach skarg i wniosków.
Opublikowal:
Andrzej ButkiewiczData publikacji:
07-02-2013Data modyfikacji:
07-02-2013Ilość wyświetleń:
2395Historia zmian
CZYTAJ
POPRZEDNIĄ
CZYTAJ
NASTĘPNĄ
PDF
DRUKUJ
POWRÓT
ZGŁOŚ
NIEŚCISŁOŚĆ