Biuletyn Informacji Publicznej
Ładuję
 
Statystyka
Ilość odwiedzin: 403195
Aktualizacja: 25-04-2024
Dział Ewidencji i Świadczeń ZE

 DZIAŁ EWIDENCJI I ŚWIADCZEŃ ( ZE )

 Do podstawowych zadań Działu Ewidencji i Świadczeń w szczególności należy: 

  1. Udzielanie informacji i wyjaśnień z zakresu przepisów prawnych regulujących działalność UP oraz podstawowych praw i obowiązków bezrobotnych i poszukujących pracy, wynikających z ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
  2. Wydawanie druków, wniosków i formularzy, niezbędnych do załatwienia danej sprawy oraz udzielenie porad o sposobie ich wypełniania.
  3. Rejestrowanie zgłaszających się osób bezrobotnych i poszukujących pracy.
  4. Ustalanie prawa do świadczeń dla osób uprawnionych w szczególności : zasiłku dla bezrobotnych, dodatków aktywizacyjnych oraz stypendiów z tytułu kontynuacji nauki, stypendiów z tytułu odbywania stażu, przygotowania zawodowego dorosłych , szkoleń.
  5. Przygotowywanie decyzji administracyjnych w zakresie zadań realizowanych przez dział.
  6. Prowadzenie postępowania odwoławczego od wydawanych decyzji administracyjnych.
  7. Przygotowywanie zaświadczeń osobom bezrobotnym, poszukującym pracy oraz innym osobom uprawnionym w tym o okresach i wysokościach wypłaconych zasiłków dla bezrobotnych.
  8. Przygotowywanie odpowiedzi na wnioski o udostępnienie danych osobowych.
  9. Wydawanie osobom uprawnionym dokumentów stanowiących podstawę wypłaty świadczeń w instytucji dokonującej takiej wypłaty na zlecenie PUP.
  10. Prowadzenie postępowania oraz wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach dotyczących świadczeń nienależnych.
  11. Realizacja zadań wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.
  12. Realizacja zadań wynikających z ustawy o pomocy państwa w spłacie niektórych kredytów mieszkaniowych udzielonych osobom, które utraciły pracę (przyjmowanie wniosków, przygotowywanie decyzji).
  13. Sporządzanie i wydawanie informacji o osiągniętych dochodach – formularz PIT-11.
  14. Prowadzenie spraw i dokumentacji związanej ze świadczeniami przysługującymi rolnikom zwalnianym z pracy.
  15. Współpraca z organami rentowymi w zakresie wynikającym z odrębnych przepisów.
  16. Współpraca z właściwym terenowo inspektorem pracy w zakresie kontroli legalnościzatrudnienia.
  17. Udział w opracowywaniu i realizacji programów aktywizacji lokalnego rynku pracy, w tym programów specjalnych i pilotażowych realizowanych przez PUP.
  18. Opracowywanie obowiązującej sprawozdawczości statystycznej, analiz i informacji z zakresu działania działu.
  19. Archiwizacja dokumentacji działu.
Opublikowal: Andrzej Butkiewicz
Data publikacji: 11-02-2013
Data modyfikacji: 11-02-2013
Ilość wyświetleń: 2186
Historia zmian
PDF
DRUKUJ
POWRÓT
ZGŁOŚ
NIEŚCISŁOŚĆ